28 Nisan 2010

23 Nisan Batı Karadeniz Tatili

Bu senenin ilk kaçamağını Batı Karadeniz'e doğru gerçekleştirdik. Üç günlük tatili elimizden geldiğince çok yeri gezip görerek geçirdik. Gitmeyi düşündüğümüz yerlere düzenlenen turları inceledik ve kendi rotamızı bu gezi planlarından yararlanarak oluşturduk.
Gezimize ilk gün Akçakoca'ya giderek başladık. Şansımıza tatil boyunca bol güneşli güzel bir hava bize eşlik etti. Akçakoca'ya vardıktan sonra Ceneviz Kalesi'ne doğru çıktık. Kalenin hemen yanındaki plajda oturup dinlendik. Hep aklımdaki dalgalı Karadeniz imajı o noktada silndi ve tatile çok güzel bir başlagıç yapmış olduk.Akçakoca'dan sonra Ereğli'ye doğru hareket ettik. Karadeniz kıyısından yaptığımız bu yolculukta yemyeşil ormanları görmek gerçekten bize çok iyi geldi. Ereğli'deki yapılacaklar listemizin başında Cehennem Ağzı Mağaraları'nı görmek vardı. Gittiğimiz yerde 3 ayrı mağara vardı.
  • Kilise Mağarası
  • Cehennem Ağzı(Koca Yusuf)Mağarası
  • Ayazma Mağarası
En çok ilgimizi çeken ve gördüğümüzde bizi en çok şaşırtan Cehennem Ağzı Mağarası'nı kısaca anlatmak gerekirse.Mitolojiye göre M.Ö. 1200’lerde Efsanevi Argonot Seferi sırasında buraya gelen Heracles Kral Eurystneus’un kendisine verdiği 12 Adet görevden en zor olanını bu mağarada gerçekleştirmiş. Heracles buraya girerek Hades’in ülkesine(Cehenneme)gitmiş Kral Eurystneus’un isteği üzerine Hades’in Cehennemi bekleyen 3 başlı Köpeği Kerberosu burada yeryüzüne çıkartmış. Tabiki mağara içinde ışık dolayısı ile çok güzel çekimler yapamadık ancak görülmeye değerdi.Mağara gezimizin ardından Ereğli'de balıklarımızı yedik ve kalacağımız yer olan Zonguldak'a doğru yola çıktık ve ilk günümüzü böylece tamamlamış olduk.Gezimizin ikinci gününde Zonguldak Gökgöl mağarası'nı görmeye gittik. 875 metrelik yürüyüş alanına sahip bu mağara ise benim bugüne kadar gördüğüm en büyük mağara idi. Mağara'daki sarkık ve dikikler muhteşemdi.
Gökgöl mağarasını gördükten sonra Bartın inkumu'na doğru harekete geçtik. İnkumu plajı gerçekten çok güzelmiş. Ankara'dan haftasonu kaçılabilecek yakın mekanlar listesine almak için çok uygun bir yer.
İnkumu durağımızın ardından Amasra'ya doğru yola çıktık. Amasra yolu üzerinde bulunan Kuşkayasi yol anıtında mola verip fotoğraf çektik. Amasra'nın bu tepeden görünüşü gerçekten çok güzel.
Amasra'ya vardığımızda herkesin çok övdüğü Amasra salatası ve balık ile yemeğimizi yedik ve çevreyi gezintiye daldık. Cekiciler çarşısı, Sormagir kapısı ve Kemere köprüsü'nü dolaştıktan sonra ikinci gecemizi de burada geçirdik.Tatilimizin son günündeki ilk durağımız Çakraz oldu. Burada biraz vakit geçirdikten sonra hemen yanında bulunan Bozköy plajına da uğrayıp Safranbolu'ya doğru yola çıktık.
Safranbolu'ya giden yolda dağ taş yemyeşil.
Gezimizin son durağı olan Safranbolu'yu da gezdikten ve Safranbolu'nun ünlü kuyu kebabını yedikten sonra yorucu ama bir o kadar da güzel turumuzun sonuna gelmiş olduk.