24 Kasım 2006

Japonya Gezisi

Deniz'e kavuşmama şurada sadece 7 gün kalmışken gitmeden önce biraz mecburide olsa bir Japonya gezisi yaptım.Bu gezinin asıl sebebi bize verilen 3 aylık Güney Kore vizesinin sonuna gelmiş ve ülkeden çıkış yapmak zorunda olmamız.Japonya gemi ile sadece 3 saat mesafede.Gidip görmek için ise oldukça güzel bir ülke.

Gitmeden önce biraz araştırma yaparak nerelere gideceğimi, ne yemem gerektiğini ve bazı temel Japonca kalıpları öğrendim.(Arigatto , koniçiva, sumimasen.... :) )

Japonyada Fukuoka adasına gittik.Bir liman şehri olan Fukuoka gördüğüm kadar ile oldukça düzenli ve güzel bir şehirdi.Gezmek için sadece bir günüm olduğu halde bu zamanı yeterince verimli bir şekilde kulandığım kanısındayım.Bu süre içinde Sumiyoshi, Kushida ve Kego tapınaklarını gördüm. Bunun yanında Fukuokanın merkezi olarak bilinen Tenjin de dolaştım ve herkesin çok övdüğü Rameninden de yedim.Gerçekten lezzetliydi.

Bu arada artık benim için bütün çekik gözlüler aynı değil :).Japonların farkını gerçekten anladım.İki ülkenin yapısını karşılaştırmak gerekirse Japonya dış görünüş olarak daha güzel geldi bana. Koreye nazaran oldukca düzenli sokaklara sahip.Tapınakları da daha ağır görünümlü.Korede herşey biraz fazla cafcaflı görünüyor sanki.Tabiki bunun etkenlerinden biri de Japonyanın daha zengin bir ülke olması da olabilir.Sonuç itibari ile birbirlerinden oldukça farklılar.Her ikisinde de öğrenilecek farklı bir kültür var.Fakat bugüne kadar henüz Japonları seven bir Koreliye rastlamadım.Burada bulunan Koreli bir mühendis arkadaşım aralarındaki farkdan bahsederken şunu söylemişti, 'Japonlar zengine, biz yaşlıya eğiliriz.' Durumu oldukca özetliyor aslında.

Sonuç olarak benim için güzel bir gezi oldu.Umarım ileride Deniz ile birlikte yeniden gideriz...

Hiç yorum yok: